Všeobecné obchodné podmienky
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
A) Obchodná spoločnosť INTERCIBUS s. r. o., Miletičova 41, 821 09 Bratislava, IČO: 46850376, DIČ: 2023632072, IČ DPH: SK2023632072 (ďalej len "predávajúci" alebo „INTERCIBUS s. r. o.“) je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I., oddiel: Sro, vložka: 84715/B.
Spoločnosť INTERCIBUS s. r. o. prevádzkuje nákupný webový portál na stránke www.intercibus.sk (ďalej len „nákupný portál“ alebo „e-shop“). Prostredníctvom tohto nákupného portálu má tretia osoba (ďalej „kupujúci“) možnosť prehliadať tovar na stránke www.intercibus.sk. Súčasne za podmienok určených týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej „VOP“) a za predpokladu akceptácie objednávky predávajúcim má táto osoba, ako kupujúci, možnosť zakúpiť si ním zvolený tovar.
Kupujúci je výlučne podnikateľský subjekt. Kladným predpokladom schválenia registrácie je zameranie na gastronomickú oblasť. V inom prípade ma predávajúci právo na nákupnom portáli zamietnuť kupujúcemu registráciu. KUPUJÚCIM NIE JE KONEČNÝ SPOTREBITEĽ!
B) Adresy elektronickej pošty predávajúceho sú objednavky@intercibus.sk pre objednávky a eshop@intercibus.sk pre technickú podporu. Telefónne číslo predávajúceho je +421 (0)31 / 38 131 70. Operačné hodiny pre nákup, reklamácie a podporu užívateľov nákupného portálu predávajúceho sú: bežné pracovné dni pondelok až piatok od 08.00 do 16.00 hod., mimo dní pracovného pokoja a sviatkov. Tieto údaje môžu byť kedykoľvek pozmenené alebo aktualizované na internetovej stránke www.intercibus.sk.
C) Tieto VOP upravujú právne vzťahy medzi spoločnosťou INTERCIBUS s. r. o. ako predávajúcim a kupujúcim, ktorý v súlade a postupom podľa VOP prejaví záujem o kúpu tovaru na internetovej stránke www.intercibus.sk. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim vznikajúce pri kúpe, dodávke tovaru a reklamáciách poškodení tovaru sa v závislosti od ich obsahu a účastníkov kúpy primerane riadia ustanoveniami príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky, najmä Obchodného zákonníka SR, zákonmi EU o potravinových produktoch (hygienická nezávadnosť, skladovanie, preprava), tiež Potravinovým kódexom SR. Tieto VOP upravujú aj povinnosti strán do okamihu uzatvorenia kúpnej zmluvy (akceptovanie objednávky) na základe registrácie kupujúceho ako podnikateľského subjektu. Vzájomné vzťahy predávajúceho a kupujúceho sa riadia aj reklamačným poriadkom pre internetový obchod www.intercibus.sk (ďalej len "Reklamačný poriadok") uvedeným v bode 5. VOP a v dokumente Reklamačný poriadok.
D) Údaje prezentovaného tovaru na nákupnom portáli (najmä dostupnosť a cena) nie sú aktualizované predávajúcim v každom okamihu. Tieto údaje nemusia byť na nákupnom portáli vždy správne a úplné v porovnaní so skutočným stavom. Údaj „dostupnosť“ zobrazený pri tovarovej položke na nákupnom portáli nie je možné interpretovať ako lehotu pre dodanie tovaru predávajúcim. Uvedená dostupnosť tovaru je len indikatívny, nezáväzný stav, opisujúci typickosť dostupných skladových zásob predávajúceho. Tovar nie je možné vopred ukázať kupujúcemu, nakoľko ide o elektronický obchod.
2. OBJEDNANIE TOVARU
A) Kúpa tovaru sa realizuje formou vytvorenia a odoslania objednávky kupujúcim v nákupnom portáli predávajúceho s tým, že objednávka kupujúceho musí byť akceptovaná predávajúcim v súlade s VOP, inak zmluvný vzťah nevznikne. Ak je objednávka akceptovaná predávajúcim postupom podľa VOP, predávajúci dodá objednaný tovar podľa bodu 4A VOP. Pred odoslaním objednávky kupujúcim sú na nákupnom portáli a vo VOP kupujúcemu oznamované a poskytované informácie podľa osobitných predpisov. Kupujúci prejavuje súhlas s týmito podmienkami stlačením tlačidla "Odoslať objednávku" na portáli. Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že s podaním objednávky a súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu objednaného tovaru.
B) Pre možnosť aktívneho nakupovania na nákupnom portáli je nevyhnutné, aby sa kupujúci zaregistroval na stránkach www.intercibus.sk v registračnej časti portálu. Osoba vypĺňajúca registračný formulár je povinná vyplniť údaje podľa požadovaných polí registračného formulára. Vyplnením registračného formulára súčasne kupujúci udeľuje súhlas so spracovaním svojich osobných a obchodných údajov v súlade so zásadami ochrany osobných údajov popísanými v dokumente "Ochrana osobných údajov" a nasledujúcimi VOP. Tieto údaje je kupujúci povinný v prípade ich zmeny bezodkladne aktualizovať na nákupnom portáli pri zasielaní objednávky, nakoľko ich správnosť, pravdivosť a aktuálnosť má vplyv na dodanie tovaru kupujúcemu. Kupujúci je povinný uviesť správne, úplné a pravdivé údaje. Nesplnenie uvedených povinnosti kupujúcim je vykladané v neprospech kupujúceho. Úspešný proces registrácie je ukončený pridelením prístupového mena a hesla. Osobitná e-mailová správa o tomto kroku nemusí byť kupujúcemu zaslaná. Následne je registrácia kupujúceho overená a potvrdená, alebo zamietnutá. V prípade zamietnutia nemusí byť osobitná e-mailová správa o tomto kroku kupujúcemu zaslaná. Kupujúci je povinný uschovať prístupové meno a heslo na bezpečnom mieste a ochraňovať tak, aby nemohlo dôjsť k jeho zneužitiu.
C) Kupujúci si tovar prezerá a vyberá podľa tovarových kategórií, resp. kliknutím na zobrazený tovar. Kupujúci pridá tovar do svojej objednávky stlačením tlačidla "Do košíka". Ak chce ukončiť proces výberu tovaru, stlačí v hornej časti stránky tlačidlo "Pokladňa" alebo "Do pokladne". Kupujúci je upozornený na minimálnu sumu pre objednávku, toto však neplatí pre doplnenie už odoslanej objednávky. Suma za objednaný tovar sa môže líšiť, ak kupujúci vybral váhovú položku, ku ktorej sa uvádza iba cena za 1kg a v konečnom dôsledku sa môže líšiť suma v nákupnom košíku od reálnej sumy vo faktúre. Zo strany predávajúceho technicky nie je možné uverejniť pri váhových položkách presnú sumu, nakoľko sa líši pri každom osobitnom kuse tovaru.
D) Proces tvorby vystavenia objednávky kupujúceho pozostáva z 3 krokov:
a) výber tovaru, úprava množstva tovaru v detaile produktu alebo v nákupnom košíku a pokračovanie k ďalšiemu kroku stlačením tlačidla "Do pokladne",
b) overenie správnosti údajov kupujúceho - určenie fakturačnej a dodacej adresy, spôsob platby a dopravy, poprípade ich zmena alebo doplnenie chýbajúcich polí,
c) odsúhlasenie Všeobecných obchodných podmienok a odoslanie objednávky stlačením tlačidla "Záväzná objednávka s povinnosťou platby".
V každom z týchto krokov postupuje kupujúci podľa navigačných inštrukcií. Kupujúci je povinný uviesť úplné, pravdivé a aktuálne údaje nevyhnutné pre správne doručenie tovaru a vyriadenie ďalšej potrebnej dokumentácie. Kupujúci je povinný odkontrolovať správnosť vybraných údajov v procese objednávania tovaru pred ich definitívnym odoslaním predávajúcemu, teda ešte pred stlačením tlačidla „Záväzná objednávka s povinnosťou platby“. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu odporúčané oboznámiť sa s platnými VOP predávajúceho, považujúc ich za súčasť zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim. Stlačením tlačidla „Záväzná objednávka s povinnosťou platby“ vzniká predpoklad, že kupujúci si VOP preštudoval a súhlasí s nimi.
E) Objednávka je predávajúcim vyriadená a dodaná kupujúcemu podľa plánu rozvozov tovaru. Odoslaním objednávky predávajúcemu cez nákupný portál prejavuje kupujúci vôľu byť viazaný svojou objednávkou počas uvedenej doby vyplývajúcej z plánu rozvozu, kúpiť a prevziať ním vybraný tovar za dohodnutú kúpnu cenu v súlade s podmienkami VOP, a to za predpokladu jej akceptácie predávajúcim. Po doručení objednávky ju predávajúci prekontroluje a v prípade výhrad ich bezodkladne oznámi kupujúcemu. Predávajúci objednávku buď akceptuje a v stanovenom čase ju vyriadi, alebo neakceptuje a o tejto skutočnosti informuje kupujúceho telefonicky, alebo elektronicky. Na zmeny v objednávke predávajúci bezodkladne kupujúceho upozorní telefonicky, alebo elektronicky. Akceptáciou objednávky zo strany predávajúceho je medzi stranami uzatvorená kúpna zmluva pozostávajúca z potrebnej dokumentácie – faktúra, dodací list (ktorý nie je vždy podmienkou). Predávajúci je na základe dohody strán a týchto VOP povinný akceptovanú objednávku splniť podľa bodu 4A VOP.
F) Zmena v objednávke/podmienkach: ak predávajúci nebude schopný vyriadiť objednávku kupujúceho v celom rozsahu (napr. niektorá z položiek nebude dostupná) alebo ak navrhne jej zmenu alebo zmenu podmienok dodania z iných dôvodov, kupujúci bude o tejto skutočnosti informovaný telefonicky alebo elektronicky. Súčasne bude požiadaný o vyjadrenie súhlasu, resp. nesúhlasu so zmenou. Až odsúhlasením navrhovanej zmeny v objednávke zo strany kupujúceho vznikne medzi stranami zmluvný vzťah.
G) V osobitných prípadoch si predávajúci vyhradzuje právo vyžiadať si od kupujúceho dodanie ďalších potrebných podkladov, údajov, prípadne vykonať overenie správnosti osobných údajov, emailovej adresy alebo telefónneho čísla kupujúceho. Toto môže predávajúci vykonať pred akceptáciou objednávky, teda ešte pred jej vyriadením. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky kupujúceho požiadať kupujúceho o dodatočnú autorizáciu objednávky alebo totožnosti kupujúceho vhodným spôsobom, ako napríklad v písomnej forme, elektronicky, alebo telefonicky. Ak kupujúci nevykoná dodatočnú autorizáciu predávajúcim požadovaným spôsobom, sa objednávka zrušuje od začiatku.
H) Ak predávajúci pred alebo po uzatvorení zmluvy zistí tlačovú, systémovú, ľudskú, dodávateľskú alebo inú chybu ohľadne tovaru, jeho ceny, dostupnosti, množstva alebo možností jeho dodania, ako aj v prípade vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v dohodnutej lehote alebo v cene uvedenej v internetovom obchode alebo z dôvodov vyššej moci, bude o tejto skutočnosti bezodkladne informovať kupujúceho. Predávajúci i kupujúci je v ktoromkoľvek z týchto mimoriadnych prípadov oprávnený pred uzatvorením zmluvy (pre akceptovaním objednávky) svoju objednávku zrušiť (kupujúci), resp. ju odmietnuť (predávajúci). Predávajúci je oprávnený jednostranne odstúpiť od zmluvy a/alebo nevydať tovar kupujúcemu aj v prípade ak zistí, že mu v komunikácii boli uvedené alebo poskytnuté nesprávne, neúplné alebo nepravdivé údaje ohľadne kupujúceho, osoby preberajúcej tovar alebo ak hrozí, že v dôsledku správania osoby, s ktorou predávajúci komunikoval môže dôjsť k vzniku škody na strane predávajúceho (napr. podvodné konanie).
3. KÚPNA ZMLUVA A PLATOBNÉ PODMIENKY
A) Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu za tovar kúpnu cenu a cenu prepravy podľa predávajúcim akceptovanej objednávky. Pri tvorení objednávky je kupujúci upozornený na minimálnu sumu objednávky, od ktorej sa odvíja cena dopravy. Cena tovaru na portáli je uvedená bez DPH a s DPH, konečná suma pre odoslanie objednávky je uvedená s DPH. DPH je pri dodaní tovaru a služieb uplatňovaná v súlade s právnymi predpismi.
B) V kúpnej cene tovaru nie sú zahrnuté poplatky bánk za vykonanie úhrady kúpnej ceny, náklady na prepravu tovaru, náklady na použitie elektronických prostriedkov na komunikáciu. Tieto poplatky a náklady je povinný zaplatiť kupujúci, ak ďalej nie je uvedené inak. Pri platbe zo zahraničia je kupujúci ako príkazca platby povinný znášať poplatky svojej banky a ostatné poplatky, najmä korešpondenčných bánk a banky príjemcu.
C) Cena sa môže zmeniť z dôvodov zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru zistenej v systéme predávajúceho alebo zverejnenej na nákupnom portáli pri tovare. Taktiež sa cena môže zmeniť, ak kupujúci požaduje váhovú položku, pri ktorej nie je možné určiť presnú cenu vzhľadom na odlišnosť váhy jednotlivých kusov. Kupujúci i predávajúci je oprávnený zrušiť objednávku (do momentu prevzatia tovaru), ak je kupujúcemu oznámená zmena kúpnej ceny niektorej položky v dôsledku zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru, alebo z dôvodu odlišnej ceny kvôli váhovým položkám.
D) Spôsob zaplatenia kúpnej ceny:
- hotovostne pri prevzatí tovaru – kúpna cena a náklady prepravy tovaru sú uvedené v nákupnom košíku v procese objednávania tovaru (orientačná cena, viď body 1.D a 3.C),
- vkladom na účet predávajúceho – kúpna cena a náklady dopravy tovaru sú uvedené v nákupnom košíku pri objednávaní tovaru (kupujúci sa riadi cenou vo faktúre).
E) Náklady na dopravu tovaru:
- Slovensko - objednávka do 100€ bez DPH - cena za dopravu 10€. Objednávka nad 100€ bez DPH - doprava zadarmo. V prípade závozu do vzdialenejšej lokality, resp. do lokality, ktorá pre dodávateľa znamená zachádzku z obvyklej rozvozove trasy, bude cena dopravy/min.hodnoty zdarma odkomunikovaná individuálne.
- Bratislava - objednávka nad 50€ bez DPH - zadarmo (v osobitných prípadoch však nemusí byť pravidlom),
- Česko - objednávka - cena za dopravu sa určuje dohodou medzi predávajúcim a kupujúcim ešte pred vyriadením objednávky. Tovar bude doručený internou alebo externou dopravou.
4. DODANIE TOVARU
A) Predávajúci dodáva objednaný tovar internou dopravou v rámci SR a do blízkych lokalít ČR. V osobitných prípadoch využíva na dodanie tovaru externú dopravu. Predávajúci dodá tovar kupujúcemu na adresu ním uvedenú pri vystavení objednávky a výlučne osobe, ktorá je uvedená ako kupujúci. Dodanie alebo vydanie tovaru a obchodných dokumentov (faktúra, dodací list) inej osobe ako kupujúcemu nie je možné bez osobitného vopred daného písomného, telefonického alebo elektronického súhlasu kupujúceho. Z tohto dôvodu je nevyhnutné, aby kupujúci uviedol správne svoje identifikačné údaje pri objednávaní tovaru a údaje pre dodanie tovaru. Dopravca tovaru (interný aj externý) je oprávnený u preberajúcej osoby vhodnými prostriedkami vykonať zistenie a overenie či táto osoba je kupujúcim a či je oprávnená prevziať tovar. Ak to okolnosti vyžadujú, predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť na predĺžení dodacej lehoty, alebo na náhradnom plnení v rovnakej kvalite a cene. Cena dopravy tovaru pojednáva v bode 3E.
B) Kupujúci je povinný od dopravcu (interná alebo externá doprava) riadne prevziať tovar v rozsahu predávajúcim akceptovanej objednávky. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru až po zaplatení kúpnej ceny tovaru, ceny prepravy a následnom prevzatí tovaru. Ak umožní predávajúci kupujúcemu platbu na faktúru, je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru najneskôr do vypršania poskytnutej lehoty uvedenej na faktúre.
C) Predávajúci je oprávnený dodať tovar aj viacerými samostatnými dodávkami s tým, že túto skutočnosť oznámi kupujúcemu pred vyriadením objednávky a obe strany sa vopred dohodnú na cene prepravy. Predávajúci (interná doprava) alebo prepravná spoločnosť (externá doprava) je oprávnená avizovať dodávku tovaru kupujúcemu elektronicky alebo telefonicky. Kupujúci súhlasí s tým, aby predávajúci poskytol kvôli dodaniu tovaru potrebné údaje o kupujúcom prepravnej spoločnosti (externá doprava). Kupujúci je povinný byť zastihnuteľný na ním uvedenej adrese v čase oznámeného dodania tovaru.
D) Ak kupujúci neoprávnene odmietne prevziať tovar alebo ho opakovane neoprávnene neprevezme, je predávajúci oprávnený si voči nemu uplatniť všetky náklady, ktoré mu v tejto súvislosti vznikli.
E) Predávajúci je oprávnený jednostranne a podľa vlastného uváženia interne určiť hodnotu objednávky, pri ktorej kupujúci už neplatí cenu prepravy tovaru. Skutočnosť platenia alebo neplatenia ceny prepravy kupujúcim sa zobrazí v objednávke na stránke v nákupnom košíku. Predávajúci je oprávnený jednostranne bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto VOP meniť a upravovať hodnotu objednávky, pri ktorej kupujúci neplatí cenu prepravy (bod 3D).
F) Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný odkontrolovať neporušenosť obalu a kompletnosť objednaného tovaru, najmä počet transportných balení. V prípade akýchkoľvek zjavných vád zistených v súvislosti s prepravou a tovarom je kupujúci povinný tieto skutočnosti bezodkladne oznámiť dopravcovi - pri externej doprave ihneď dopravcovi, pri internej doprave ihneď vodičovi. Prevzatím tovaru kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola prevzatá neporušená. Ak kupujúci nevznesie námietky k nedoručeniu tovaru a nedoručeniu dokladov dodávaných s tovarom, na základe potvrdených dodacích listov sa predpokladá, že tovar bol kupujúcemu dodaný riadne, ak sa dôkazne nepreukáže opak (skryté závady). Skryté závady tovaru oznámi kupujúci predávajúcemu bezodkladne telefonicky, elektronicky alebo iným vhodným spôsobom.
G) Zásielka sa považuje za doručenú aj v prípade, ak ju kupujúci odmietne prevziať, alebo aj v prípade, že si ju kupujúci vlastným zavinením alebo opomenutím neprevezme. Oznámenia doručované prostredníctvom dopravcu budú považované za doručené momentom prevzatia zmluvnou stranou. Za neúspešné doručenie dopravcom sa bude považovať moment doručenia prvého pokusu o doručenie, pričom vykonanie pokusu o doručenie sa preukáže vyhlásením dopravcu. Je výlučným oprávnením predávajúceho rozhodnúť akou formou a v ktorých prípadoch touto formou bude komunikovať s kupujúcim (mobil, email alebo iný vhodný spôsob).
5. REKLAMAČNÉ PODMIENKY
A) Záruka sa nevzťahuje na vady a poškodenia vzniknuté:
- v súvislosti s neodborným alebo nešetrným zaobchádzaním kupujúceho alebo tretej osoby po prevzatí tovaru kupujúcim,
- mechanickým poškodením pri manipulácii s tovarom,
- nedodržaním pravidiel správneho skladovania,
- pri živelných katastrofách,
- v dôsledku nevykonania pravidelnej údržby a servisných prehliadok skladového priestoru kupujúceho s následkom hygienickej závady tovaru.
B) Kupujúci môže uplatniť reklamáciu:
- osobne na prevádzke INTERCIBUS s. r. o. predložením tovaru a dokladu o kúpe,
- odoslaním tovaru (iba v prípade, že nevznikne riziko hygienickej závady) na prevádzku INTERCIBUS s. r. o., Senecká cesta 24/B, 931 01 Šamorín. K reklamovanému tovaru priloží kupujúci čitateľný originál alebo kópiu dokladu o kúpe tovaru a podrobne uvedie popis vady a spôsob akým sa vada navonok prejavuje. Tovar má byť doručený v čistom stave.
Posúdenie reklamácie bez predloženia tovaru alebo bez predloženia kópie dokladu o kúpe nie je možné.
A) Predávajúci je oprávnený uschovať a archivovať vzájomnú dokumentáciu a objednávku v elektronickej forme spolu s príslušnými Všeobecnými obchodnými podmienkami po dobu 5 rokov. Archivovaná objednávka nie je dostupná kupujúcemu. Oficiálnym jazykom pre spracovanie objednávky kupujúceho je slovenský jazyk (ak nie je dohodnutá kópia objednávky v inom jazyku).
B) Rozhodným hmotným a procesným právom je právo Slovenskej republiky. Všetky spory, ktoré vzniknú z VOP, elektronické objednávky alebo v súvislosti s nimi, vrátane sporov z dodávok tovaru budú prejednávať a rozhodovať výlučne súdy v Slovenskej republike podľa práva SR.C) VOP sú platné a zaväzujú odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo podľa vlastného uváženia ich rušiť, meniť, upravovať alebo nahrádzať. Vykonaním registrácie, ako aj zaslaním objednávky a odsúhlasením VOP na stránkach www.intercibus.sk pri ukončení procesu objednávania kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí s VOP, reklamačným poriadkom (čl. 5 ), považujúc ich za súčasť objednávky (zmluvného vzťahu).
VOP v tomto znení sú zverejnené a platné od 01.01.2016 a použijú sa na objednávky doručované cez nákupný portál po tomto dátume.